Monday, June 29, 2009

Nik Aziz Berbohong Lagi

KUALA LUMPUR 22 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini memohon maaf serta menarik balik semua kenyataan yang dilemparkan kepada Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa termasuk meminta beliau meletakkan jawatan dalam parti itu.

Nik Aziz mengatakan setelah berbincang dalam perjumpaan khas di Ibu Pejabat Agung Pas dalam semangat kekeluargaan menangani masalah dalam beberapa isu politik yang dibesarkan oleh media, kami bersetuju melupakan perihal salah tanggapan di antara pimpinan atasan parti akibat permainan politik murahan UMNO.

Nik Aziz mulai menyalahkan media dan menuduh UMNO sebagai politik murahan, dalam kemelut Kerajaan Perpaduan. Idea Hadi menawarkan kepada UMNO untuk kerajaan perpaduan bukan UMNO yang memulakan dulu. Nik Aziz memang cakap suka putar belit.

Nik Aziz yang membuat kenyataan akhbar dan media tv tapi akhirnya media disalahkan. Nik Aziz selalu berbohong. Orang yang ’keras pedal’ seperti ini tak sesuai digelar ulamak dan tak layak jadi pemimpin umat Islam.

Nik Aziz sebelum ini meminta Nasharudin meletak jawatan daripada parti dan menyertai UMNO jika beliau terus mendesak meneruskan idea kerajaan perpaduan dengan UMNO. Ini cara dan perangai Nik Aziz yang ’pongoh’ tak tentu pasal. Patutlah suka berkawan dengan syaitan, beliau mudah marah dan panas baram.

Dalam apa-apa tindakan pun sebelum ini tebiat Nik Aziz selalu gopoh dan terburu-buru. Sudah sampai masanya Nik Aziz berundur dari menjadi pemimpin yang suka berbohong. Ingatlah kita tu dah tua sekarang ini sudah 17 tahun umur subsidi. Rakyat Kelantan tersohor berani menegakkan hak dan kepentingan anak-anak kita masa hadapan.

No comments:

Post a Comment